پلک

پلکـــی زده ام،نامه رسان آمده رفتــــــه...

پلک

پلکـــی زده ام،نامه رسان آمده رفتــــــه...

پلک

میگویند،آن "ساعت" که فرا رسد، خواهی دید: تمام مکثت در اینجا،نیم روزی بیش نبوده، که حتی کمتر.*
همه چیز شبیه یک خواب کوتاه نیمروزی، به پلک گشودنی تمام میشود!
...
اینجا را گذاشته ام "پلک" که مَتّه شوم روی اعصابم، که هِی هرروز یادم بیاید همۀ زندگی به قدر پلک بر هم زدنی بیش نیست ، که حواسم باشد در فاصلۀ بین دو پلک، چه دارم میکنم!
یادم بماند، پلک، سنگین شود اگر، باخته ام تمام بخت را...
................
*35 احقاف
____________________________________________
پــریــچــهــــــر



طبقه بندی موضوعی

جانباز تویی یا ما؟!

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۲۹ ب.ظ

حالا رسیده ام به معنای بودن

به اینکه چرا خانه مان خالی نبود؟

تو تمام هستی ما بودی

...

چمدان را که می بستی

بوی بی کسی داشت به مشام میرسید

و ما

چونان در قماری

مات!

               یک شبه هستی مان را باختیم

               و مبهوتِ کیش تو 

              به مهره ها ی سوخته ای بدل گشتیم

               که شاه خویش را از دست داده اند

...

حالا رسیده ام به معنای جانبازی

به اینکه چقدر جای خالی ات در سینه ام درد میکند!

par

۹۳/۰۱/۲۸

نظرات  (۶)

خیلی عالی
خیلی زیبا!!آفرین
پاسخ:
زیبایی در نگاه توست... ممنون که اومدی
۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۵:۱۹ علی قربانیان
سلام.به نظر من تو شعرتون کاملا دارین از جانباز حرف میزنی و اینکه فک کنی شاید منظورتو نرسونده باشی و از کلمشم استفاده کنی خوب نیست.و اگر هم با حذف جانباز کسی برداشت دیگه ای بکنه که بازم باز بودن شعر رو نشون میده که نشانه ی قدرت شعر هستش.
پاسخ:
سلام. ممنون که اومدید اتفاقا وقتی این مطلب رو مینوشتم اصلا برای شخصی جانباز نمینوشتم بلکه احساس میکردم خودم جانباز شدم (در این شعر، مثلا با مردن یا رفتن اون کسی که رفته) و یه تشبیه به ذهنم رسید که خودم قسمتی از وجودم کم شده مثل جانبازها اما عمدا اسمشو گذاشتم جانبازی تا کسی ندونه شعر رو برای چی گفتم یعنی یجورایی حس کردم میشه به جانبازها هم تقدیمش کرد
«چونان در قماری مات» زیبا بود و صدرنشین و باید روی جملاتش بیشتر اندیشید! نوشته خوب انسان را به اندیشیدن وامی دارد!
پاسخ:
ممنون که اومدید
حالا رسیده ام به معنای جانبازی
چه زیبا...
واقعن؟
پاسخ:
دقیقاً چی "واقعا"؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرام بگیر، خدا همین جاست


  • ابزار بدون تبلیغات