پلک

پلکـــی زده ام،نامه رسان آمده رفتــــــه...

پلک

پلکـــی زده ام،نامه رسان آمده رفتــــــه...

پلک

میگویند،آن "ساعت" که فرا رسد، خواهی دید: تمام مکثت در اینجا،نیم روزی بیش نبوده، که حتی کمتر.*
همه چیز شبیه یک خواب کوتاه نیمروزی، به پلک گشودنی تمام میشود!
...
اینجا را گذاشته ام "پلک" که مَتّه شوم روی اعصابم، که هِی هرروز یادم بیاید همۀ زندگی به قدر پلک بر هم زدنی بیش نیست ، که حواسم باشد در فاصلۀ بین دو پلک، چه دارم میکنم!
یادم بماند، پلک، سنگین شود اگر، باخته ام تمام بخت را...
................
*35 احقاف
____________________________________________
پــریــچــهــــــر



طبقه بندی موضوعی

نکات قرآنی/سورۀ طه آیات 53و54

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۳:۵۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم در سورۀ طه ، آیات 53 و 54: "خداوند فرمودند: از آسمان آب نازل کردیم تا به آن آب آسمانی انواع نباتات مختلف از زمین برویانیم تا ای بندگان شما از ان نعمتها تناول کنید و چارپایانتان را هم از آن بچرانید و..." یکی از نکته هایی که در این آیه وجود دارد این است که نعمت های مادّی مانند خوراک و... آنقدر مهم نیست که زندگی انسان حول این محور بخواهد بچرخد و خداوند فرموده ازین نعمات به چارپایانتان بدهید و این دون بودنِ مادّیات را میرساند پس انسان ارزشی بالاترازین دارد که زندگی اش حول محوری بگردد که با حیوانات مشترک است، بلکه انسان باید عمرش را برای هدفی والاتر صرف کند و متاع های دنیا در زندگی باید به حاشیه بروند چون اگر ارزشی داشتند بین انسان و حیوان به یک شکل تقسیم نمیشدند. انسان برای خدا خلق شده نه برای دنیا و البته این به معنی کوچک شمردن نعمات پروردگار نیست و شکر همۀ اینها واجب است، بلکه مادّیات باید تا جایی وارد شوند که باعث رشد و ادامۀ زندگی باشند و نباید جلوی رشد معنوی انسان را بگیرند و هدف شوند و انسان را از هدف اصلی یعنی معبود باز دارند.

par

نظرات  (۲)

بله شما بسیار زیباتر نوشتین ببخش دیر سرزدم پریچهرجان قدر خودت را بیشتر بدان
پاسخ:
سلام ممنون سر زدید و شما لطف دارید. التماس دعا
سلام
فرود باران و بهره وری از گیاهان زمین و خوراندن آن به حیوانات تحت اتسان نشانه های وجود و حضور و مهربانی خداوند است. انسانهای عاقل این نشانه ها را درک می کنند.
پیامی که شما از آیه برداشت نمودید در مسیر آن نشانه ای که خداوند در پی درک آن توسط تلاوت کننده این آیه است نیست بلکه اصلا با آم تنافی هم دارد!
خداوند نمی خواهد با آیه فوق انسان را در بهره وری از مادیات تحقیر نموده و جنبه مادی انسان را مادی معرفی کند. آیات دیگری هست که متکفل این پیام است آنچه از آیه فوق بر می آید همان است که گفته شد!
پاسخ:
ممنون از نظر شما اما بنده نمیخواستم بگم خداوند انسان را در بهره وری از مادیات تحقیر کرده بلکه اگر انسان در حد همین مادیات بماند و هدف زندگی اش این شود حقیر است و مثل چارپایان زیسته!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
آرام بگیر، خدا همین جاست


  • ابزار بدون تبلیغات